No, you can't.

Varför är det så att du helt förlorar omdömet när du åker på semester utomlands? De flesta har väl en partyresa eller två i bagaget, där du har levt rövare och gjort saker som du aldrig skulle gjort där hemma. DET är en omdömedlöshet jag ändå förstår. Du är mer anonym utomlands. Du känner ingen där, och kommer (förhoppningsvis) aldrig träffa människorna där igen. Klart du släpper på hämningarna då.
 
Den omdömeslösheten jag tänker på är den som drabbar dig när du besöker den lokala marknaden, eller liknande. När du spotar en skön huvudbonad, får feeling och känner: i can totally pull this off. I 9 fall av 10: NEJ DET KAN DU INTE. Du passar INTE i en stråhatt, basker, snapback, cowboy-hatt, keps eller något annat spännande. Du kommer gå runt och se ut som en fullfjädrad IDIOT där på semestern. När du kommer hem kommer du att använda den i några dagar, men något kommer skava lite. Sen kommer det slå dig, en kall kår. "Shit, jag ser verkligen DUM I HUVUDET ut i den här"
 
Jag drabbades av det här och köpte en lakers-snapback i sommras när jag var utomlands. Jag gillar ju inte ens basket. Hur fan tänkte jag där? 

Kommentarer
Postat av: Sandra Knutsson

Nä nu överdriver du! Du kan bära upp den där kepan jävligt bra.

2013-01-25 @ 21:06:25
URL: http://sknutsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0